مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-01اجتماعي

5 قطعه از سنگ های قبور قدیمی شهرستان آستارا مرمت می شوند


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا گفت: پنج قطعه از سنگ های قبور قدیمی شهرستان مرزی آستارا با انتقال به مرکز استان، مرمت، - ایسنا/گیلان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا گفت: پنج قطعه از سنگ های قبور قدیمی شهرستان مرزی آستارا با انتقال به مرکز استان، مرمت، بازپیرایی، مطالعه و مستند سازی می شوند.

حسن کاظمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان دارای گورستان ها و تپه های باستانی متعددی می باشد، گفت: بعضا برخی از این گورستان ها بخصوص گورستان های اسلامی دارای سنگ قبوری متعلق به سده های پیشین اسلامی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل پراکندگی این سنگ قبور که برخی دارای نقش و نگارهای اسلامی و مذهبی می باشند، تاکنون مطالعه دقیق و جامعی روی آنها صورت نگرفته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا با اشاره به اینکه معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به منظور مطالعه، مستندسازی، مرمت و نمایش و معرفی ارزش فرهنگی، هنری و تاریخی شهرستان آستارا، برخی از سنگ قبور منطقه آستارا را به موزه مرکز استان گیلان، انتقال داده است، افزود: پس از طی مراحل اداری و مکاتبات لازم در شهریورماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 قطعه از سنگ های قبور قدیمی شهرستان آستارا مرمت می شوند

5 قطعه از سنگ های قبور قدیمی شهرستان آستارا مرمت می شوند